14 Kasım 2015 Cumartesi

Çeşme-Ildır

Ildır uzun yıllardır duyduğum bir yerdi ancak gezmeyi hiç düşünmemiştim. Geçtiğimiz günlerde Çeşme’ye gitmeye karar verdik. Çeşme’ye gitmişken de Ildır’ı bir görelim dedik. İyi ki de demişiz. Çeşme ve Alaçatı’nın aksine sessiz sakin harika bir köy burası. Denizi hakkında bir fikrim yok plajlarını göremedim duyduğuma göre karşısındaki küçük adaya tekne ile ulaşıp oradan denize giriyorlarmış.

Ildır’a ulaşımı Çeşme otobanına girmeden eski yola girerek sağladık. O nedenle otobandan Çeşme’ye gidilirse nasıl yapılır bilmiyorum ama mutlaka bir tabelayla belirtilmiştir. Eski yolda yol üstünde küçük bir tabelayla gösterilmiş. O yola sapıp bir süre gittikten sonra ulaşılıyor. Sakinlik konusuna gelince benim kasım ayında gittiğimi de eklemek gerek. Yani yaz aylarında sakin kalabiliyor mu pek bilmiyorum. 

Bize eşlik eden arkadaş :))
Sahilde birer çay içtikten sonra köyü gezmeye başladık. Bir zamanlar oldukça popüler olan Fatmagül’ün Suçu Ne dizisi burada çekilmiş. Eğer diziyi izlediyseniz eminim o güzel yerlerin nerede olduğunu merak etmişsinizdir. Ben de merak etmiştim ancak araştırma gereği duymamışım nedense.

Bu gezimiz planımız Çeşme olduğu için kısa sürdü, yemek yiyemedik. Ancak bir dahakine mutlaka manzara kafede yemek yemeyi planlıyorum. Sessizlikte denizin yanıbaşında çay içmek çok keyifliydi. Çok sevimli bir köpek eşlik etmişti bize hatta. Daha sonra köyü gezdik, aynı zamanda antik kazı çalışmaları bulunmakta burada. Tarihe meraklıysanız doğa ve tarihi birleştiren bir havası var. En yakın zamanda bir sonraki yazımda görüşmek üzere mutlu kalın.. 



Bugün Atlas Dergisi'nin 50 Antik Sahil ekine tekrar bakarken Ildır ile ilgili bir yazı gördüm paylaşmak istedim. 

0 yorum:

Yorum Gönder

 

İki İzmirlinin Mini Gezileri Template by Ipietoon Cute Blog Design