11 Kasım 2015 Çarşamba

Foça Günlüğü

Selamlar, bugün benim için ayrı önemli olan bir sahil kasabasından bahsedeceğim; Foça.
Bu yazı biraz yanlı olacak çünkü ben Foça’nın eskisini severim. Yenisiyle pek anlaşamadık. Bu hafta son zamanlarda oldukça popüler olan Kozbeyli’ye gittik. Burası bizim sürekli gittiğimiz bi yer zaten. Bu hafta bu yazıyı yazmak için özellikle gittik. Gittiğimiz gün pazar olduğundan Kozbeyli Şakir’in Yeri oldukça kalabalıktı. Üstte yer bulamadığımızdan sokaktaki sandalyelere oturduk. Mşehur olan dibek kahvesini içtik. Lezzetli bir kahvesi var. Köy kahvesi havasındaki bu yerin fiyatları da oldukça uygun. Türk kahvesi 2,5 tl. Kahvelerimizi içip yanımızda keyif çatan kedinin fotoğraflarını çektikten sonra köyün sokaklarını dolaştık ve manzarası harika olan camisine çıktık. Foça’yı tam anlamıyla görebiliyorsunuz. Bu arada Kozbeyli Yeni Foça’da. Yeni Foça yoluna sapıp bir süre gittikten sonra Gencelli’yi geçince bir tabelayla girişi gösterilmiş.

Yeni Foça’yı çok sevemediğimi söylemiştim bu yüzden Eski Foça’ya geçtik. Eski Foça’da yapılacak çok şey var. Sokaklarını uzun uzun gezebilirsiniz. Kale boyundan yürüyüp iki ucunu tanıyabilirsiniz. Kayıkların olduğu yerde balık ekmek yedikten sonra meşhur dondurmacısından dondurma alıp sahilinde oturabilirsiniz. Biz ilk olarak daha önce çıkmadığımız değirmene çıktık. Eski Foça’nın kuşbakışı görülebildiği pek hoş bir yerdi. Ardından yemeğimizi yedik. Uzun uzun sokaklarını gezdik. Sahilinde kahvelerimizi içtik bol bol fotoğraf çektik. Foça yaz kış çok güzel bir yer. Pazar günleri cıvıl cıvıl oluyor.Yazın gittiğinizde değişik koylarını beachlerini tercih edebilirsiniz. Ben bir türlü gidemedim fakat önümüzdeki yaz mutlaka tekne turuyla Siren Kayalıklarını keşfedeceğim. İmkanımız olduğunda bir gün bot ile koydan açılmıştık ancak kayalıklara gidemedik. Kayalıklara gidilmese bile Foça’nın tatlı yeşil-mavi sularının üstünde gezinmek ayrıca güzel bir duygu.
Foça’nın denizi soğuktur. Sıcağı insanı yaza küstüren bir sıcak değildir. İnsanı her daim iyi hissettirir. Daha önce bilmediğim bir şey okudum geçen gün; Karataş Efsanesi. Foça’da kara bir taş varmış kim ki o taşa basarsa bir daha Foça sevdasından kopamazmış. Sanırım ben o taşa bastım.
J
En yakın zamanda görüşmek üzere sevgili okuyucum…

1. Selam değerli paylaşımınıza teşekkür ediyorum.
    1 Ekim 2016 günü Yeni Foçaya geldim Öğretmenevinde kaldım Pazar sabahı Çarşıda ve deniz kenarında yürüyüş ve genel keşif den sonra 4 km gerideki kasaba Gencelliye gittim birkaç saat gezip tekrar Yeni Foça ya döndüm ' Yurdumu geziyorum uzun yıllar pek çok yerleşimleri doğayı denizi görüp ,bilgi edindim ' Lakin son sözüm ' YENİ FOÇA Gencelli den Ev alıp her fırsatta Ankara dan yoğun koşturmalarıma mola verip Berrak Deniz Balık Doğa Rüzgar Naturel Yaşama sahip olmakdır Arzum. .. NASİB iNŞALLAH ..