20 Kasım 2015 Cuma

Seferihisar- Sığacık

Sığacık yaz kış çok güzel bir kasaba. Açıkçası defalarca gitmemize rağmen hiç Seferihisar’ı gezmedik. Çoğunlukla direkt Sığacık’ta alıyoruz soluğu. Sığacık İzmir’e oldukça yakın öyle sabah çok erken saatlerde çıkmak gerekmiyor. Aklınıza estiği an gidebileceğiniz bir yer. 
Pazar günleri kaleiçinde pazar kuruluyor. Bu pazarda teyzeler börek, tatlı birsürü güzel ev yapımı yiyecek ve takı satıyorlar. En son içli köfte alıp bayılmıştım tadına. Kaleiçinde çok sevdiğimiz bir kafe var onun fotoğrafını paylaşacağım. İnsanlarla içiçe kahvehane havasında oldukça uygun fiyatlı bir kafe.  Maalesef adını bilmiyorum bir dahakine öğreneceğim. 
Bizim tercih ettiğimiz  kafe dışında sahilde de birçok kafe bulunuyor. Bunları da tercih edebilirsiniz. Bir de bizim sahilde en sevdiğimiz yan yana dizilmiş balıkçılardan balık ekmek yemek. Herhangi birini tercih edebilirsiniz hepsi aynı fiyat ve lezzette. 




Balık tercih etmezseniz kaleiçinde börek, gözleme yiyebilirsiniz. Bunların dışında Teos’a doğru giderken Teos Park’ı tercih edebilirsiniz. Sanırım ağırlıklı olarak ızgara yapılıyor orada. Biz maddi durum gereği karşısındaki piknik alanına gidip kendimiz mangal yakmak istemiştik. Ancak su bile olmayan piknik alanının girişinde 10 tl istendi. Hiçbir bakımı yoktu tuvalet, su… Masaların çoğu pislik içindeydi. Biz de oradan çıkıp Teos’a doğru bir yerde kendi imkanlarımızla yemeğimizi hazırlamıştık. Biraz zor olmuştu ama manzara harikaydı. (Mangal yakıyorsak etrafı pis bırakmıyoruz temizleyip gidiyoruz, mutlaka ateşi söndürüyoruz.)  
Sığacık Türkiye’de ilk Slow City seçilen kasaba. Pazar günleri pek slow city olmasa da normal şartlarda oldukça sakin bir sahil kasabası. İzlediyseniz Kavak Yelleri burada çekilmiş. Kaleiçinde Aslı’nın Evi adında bir  gözlemeci var. Sanırım o ev dizide Aslı’nın eviydi. Ben izleyip izleyip hayran kalıp neresi burası ya derdim meğerse yanıbaşımdaymış. Ayrıca Teos Antik Kenti yürüyüş yaparak harika bir haftasonu geçirmenizi sağlayabilir. En yakın zamanda Sığacık’a uğramanızı tavsiye ederim, yaz kış fark etmez bence.

Bir ekleme yapmak istiyorum; benim beğendiğim kafenin adı Ada Deniz Kafe imiş. Fiyatlarının da olduğu bir liste ekliyorum. :)












0 yorum:

Yorum Gönder

 

İki İzmirlinin Mini Gezileri Template by Ipietoon Cute Blog Design